Vodja kot KOMUNIKATOR: Kako besede oblikujejo kulturo spoštovanja
Raziskava Univerze v Missouriju poudarja, da komunikacija vodij oblikuje kulturo spoštovanja in priznanja v delovnem okolju. Pozitivna komunikacija vodij je povezana z večjim občutkom spoštovanja in prepoznavanja med zaposlenimi, kar vodi do večje zavzetosti, boljšega počutja in odpornosti.
- Ko ekipa ne sodeluje in se pojavi občutek odtujenosti, je pomembno, da kot vodje ne čakamo, da se situacija reši sama, ampak aktivno ustvarjamo prostor za odprt dialog.
- Ko opazimo, da naši sodelavci ne izražajo svojih mnenj, je pomembno, da spremenimo način spraševanja in ustvarimo varno okolje, kjer je vsak glas slišan.
- Ko pride do nesporazuma ali napetosti, je ključno, da najprej poslušamo in šele nato podamo svoj odziv – ne gre za to, kdo ima prav, ampak kako lahko skupaj pridemo do rešitve.
Način, kako se pogovarjamo s sodelavci, moramo premisliti na novo. Namesto dolgih predstavitev raje spodbujajmo pogovore. Manj govorimo in več poslušajmo. To pa od nas zahteva, da se neprestano razvijamo in prilagajamo način, kako sporočamo svoje misli.